Celem zadania jest ułatwienie mieszkańcom poruszania się po urzędzie oraz identyfikacji pracowników urzędu
· w urzędzie istnieje tablica informacyjna z nazwami komórek organizacyjnych i numerami pokojów, w których się znajdują
· pracownicy urzędu noszą identyfikatory z imieniem i nazwiskiem, stanowiskiem oraz nazwą komórki organizacyjnej, w której pracują
· przy drzwiach do poszczególnych pokoi umieszczone są informacje o nazwie komórki, osobach, które w tym pokoju pracują oraz zakresie załatwianych spraw
· w urzędzie jest umieszczona oznakowana tablica ogłoszeń z rejestrem dokumentującym zamieszczane na niej komunikaty
Celem zadania jest zwiększenie mozliwości dostępu do informacji o usługach świadczonych przez urząd gminy
· Osoba pracująca w punkcie posiada odpowiednie kwalifikacje. W tym wiedze o działalności urzędu i innych jednostek organizacyjnych gminy oraz wiedzę o zasadach informowania i obsługi klienta
Zadanie-Utworzenie i rozwój sieci tablic informacji lokalnej, zapewniaj±cy skuteczny, powszechny dostęp do informacji
Celem zadania jest stworzenie mozliwości rozpowszechniania informacji publicznych
· W kazdym sołectwie znajduje się przynajmniej jedna tablica informacyjna w miejscu o duzym natęzeniu ruchu pieszego
· Tablice są oznakowane w sposób pozwalający na identyfikację ich właściciela
· Istnieje procedura gwarantująca, iz na tablicy wiszą tylko aktualne informacje
· Na stronie internetowej gminy jest zamieszczona informacja o lokalizacji tablic informacyjnych i zakresie umieszczanych na nich informacji
· Kodeks zawiera wartości i zasady, jakimi kierują się radni, nie zawiera zapisów dotyczących kwestii prawnych
· Kodeks nie jest przyjęty uchwałą ale jest własnością grupy, która go stworzyła
Celem zadania jest stworzenie kompletnej listy organizacji pozarządowych działających na terenie gminy, która pozwoli zarówno urzędowi, jak i mieszkańcom oraz samym organizacją na zorientowanie się, jakie organizacje działają i czym się zajmują, co w efekcie powinno polepszyć i umocnić kontakty samorządu lokalnego z organizacjami
· Istnieje wykaz wszystkich organizacji pozarz±dowych funkcjonujących na terenie gminy
· Wykaz zawiera: pelą nazwę organizacji, adres, kontakt, dane przedstawiciela władz organizacji, zakres działalności, doświadczenia i osiągnięcia organizacji
· „mapa aktywności” jest podstawą do zapraszania organizacji pozarządowych do konsultacji oraz informowania ich o działaniach urzędu i rady
Zadanie 1.1- Opracowanie opisu usług świadczonych w samorządzie.
W ramach zasady przejrzystości zadaniem obligatoryjnym do zrealizowania było opracowanie kart usług najczęściej wykonywanych w Urzędzie Gminy i Miasta. Karty Usług zawierają nazwę usługi, podstawę prawną wykaz potrzebnych dokumentów, wysokość opłat, miejsca wykonywania usługi, określanie czasu realizacji usługi, informacje o trybie odwoławczym. Przewodnik z kartami usług umieszczony został na naszej stronie internetowej, oprócz tego wszystkie karty usług dostępne są w punkcie informacyjnym.
Ponizej zamieszczone Karty Usług są zapisane w formacie PDF
Zarządzenie Nr 77/2005 Burmistrza Gminy i Miasta Koziegłowy z dnia 22 sierpnia 2005 r w sprawie wprowadzenia do stosowania katalogu usług świadczonych w Urzędzie Gminy i Miasta Koziegłowy oraz jego aktualizacji
PRZEWODNIK PO USŁUGACH URZĘDU GMINY I MIASTA W KOZIEGŁOWACH
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH (SO)
SO 01 - PIERWSZY DOWÓD OSOBISTY OSOBY, KTÓRA UKOŃCZYŁA 18 LAT
SO 02 - DOWÓD OSOBISTY DLA OSOBY MAŁOLETNIEJ
SO 03 - WYDAWANIE DOWODÓW ODOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY DANYCH OSOBOWO
ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA, UTRATY LUB UPŁYWU TERMINU WAZNOSCI (PO 10 LATACH)
SO 04 - WYDANIE ZASWIADCZENIA O KRADZIEZY, ZGUBIENIU DOWODU OSOBISTEGO
SO 05 - POSTĘOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB
CZASOWY
SO 06 - POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE UCHYLENIA CZYNNOŚCI MATERIALNO
TECHNICZNEJ ZAMELDOWANIA
SO 07 - POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB
CZASOWY
SO 08 - POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU
STAŁEGO LUB CZASOWEGO
SO 09 - UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBORU DANYCH OSOBOWYCH
SO 10 - WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW
SO 11 - WNIOSEK O WYPIS DO REJESTRU WYBORCÓW
SO 12 - WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI
SO 13 - WYMELDOWANIE CUDZOZIEMCA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO
PONAD 2 MIESIĄCE
SO 14 - WYMELDOWANIE CUDZOZIEMCA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
SO 15 - WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 2 MIESIĄCE
SO 16 - WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
SO 17 - ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY DO 2 MIESIĘCY
SO 18 - ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 2 MIESIĄCE
SO 19 - ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT STAłY
SO 20 - ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY DO 2 MIESIĘCY
SO 21 - ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 2 MIESIĄCE
SO 22 - ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
SO 23 -ZAMELDOWANIE OBYWATELA PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO UNII EUROPEJSKIEJ NA
POBYT TRWAJĄCY PONAD 2 MIESIĄCE
H 01- DECYZJA W SPRAWIE WYDANIA ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE SPRZEDAZY NAPOJÓW
ALKOHOLOWYCH
H 02- WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O ZMIANĘ WE WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI
GOSPODARCZEJ
H 03- DECYZJA O WYKREŚLENIU Z EWIDENCJI DZIA£ALNOŚCI GOSPODARCZEJ W PRZYPADKU
ZAWIADOMIENIA O ZAPRZESTANIU PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI
H 04- DECYZJA O WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I ZMIANY ORGANU
WŁAŚCIWEGO ZE WZGLĘDU NA NOWE MIEJSCE ZAMIESZKANIA
H 05- WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
URZĄD STANU CYWILNEGO (USC)
USC 01 - ZGŁOSZENIE URODZENIA DZIECKA
USC 02 - NADANIE DZIECKU NAZWISKA MĘZA MATKI
USC
03 - OŚWIADCZENIE O ZMIANIE IMIENIA DZIECKA
USC 04 - ZAWARCIE ZWIĄZKU MAŁZEŃSKIEGO / PRZED KIEROWNIKIEM URZĘDU STANU CYWILNEGO
USC 05 - SKRÓCENIE TERMINU OCZEKIWANIA ZAWARCIA ZWIĄZKU MAŁZEŃSIEGO
USC 06 - ZAŚWIADCZENIE O ZDOLNOŚCI PRAWNEJ DO ZAWARCIA ZWIĄZKU MAŁZEŃSKIEGO
ZA GRANICĄ
USC 07 - SPORZĄDZENIE AKTU MAŁZEŃSTWA ZAWARTEGO PRZED DUCHOWNYM
USC 08 - ZAŚWIADCZENIE O BRAKU OKOLICZNOŚCI WYŁĄCZAJĄCEJ ZAWARCIE
MAŁZEŃSTWA/MAŁZEŃSTWA KONKORDATOWE/
USC 09 - POWRÓT PO ROZWODZIE DO NAZWISKA NOSZONEGO PRZED ZAWARCIEM MAŁZEŃSTWA
USC 10 - REJESTRACJA ZGONU
USC 11 - WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG AKTU CYWILNEGO SPORZADZONEGO ZA GRANICĄ
USC 12 - UZUPEŁNIENIE AKT STANU CYWILNEGO
USC 13 - USTALENIE I ODTWORZENIE AKTU STANU CYWILNEGO
USC 14 - SPORZĄDZENIE OCZYWISTEGO BŁĘDU PISARSKIEGO W AKCIE STANU CYWILNEGO
USC 15 - WYDANIE DOKUMENTÓW Z KSIĄG STANU CYWILNEGO I POTWIERDZENIE DANYCH
OSOBOWYCH
USC 16 - OŚWIADCZENIE O UZNANIU DZIECKA
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ (GK)
GK 1 - ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO DROGI GMINNEJ
GK 2 - UZYSKANIE ZGODY NA LOKALIZACJE ZJAZDU INDYWIDUALNEGO LUB PUBLICZNEGO Z DROGI
GMINNEJ
GK 3 - POSTANOWIENIE – UZGODNIENIE OGRODZENIA OD DROGI PUBLICZNEJ
GK 4 - DODATKI MIESZKANIOWE
GK 5 - WYPIS I WYRYS Z MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY I
MIASTA KOZIEGŁOWY
GK 6 - WYPIS I WYRYS ZE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA
PRZESTRZENNEGO GMINY I MIASTA KOZIEGŁOWY
GK 7 - ZAŚWIADCZENIE STWIERDZAJACE O BRAKU MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA
PRZESTRZENNEGO ZAGOSPODAROWANIE GMINY I MIASTA KOZIEGŁOWY
GK 8 - DECYZJE O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
GK 9 - MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
GK 10 - DECYZJE O USTALENIU WARUNKÓW ZABUDOWY
REFERAT GOSPODARKI GRUNTAMI, ROLNICTWA, LESNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA (GR)
GR 01- SPRZEDAZ NIERUCHOMOśCI
GR 02- SPRZEDAZ NIERUCHOMOśCI JEJ WIECZYSTEMU UZYTKOWNIKOWI
GR 03- NABYCIE LOKALU PRZEZ JEGO NAJEMCĘ
GR 04- PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
GR 05- ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOSCI
GR 06- POŚWIADCZENIE OSOBISTEGO PROWADZENIA ROLNEGO
GR 07 -POŚWIADCZENIE O POSIADANIU PRAKTYCZNYCH KWALIFIKACJI
GR 08- WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O PRACY W GOSPODARSTWIE ROLNYM
GR 09- POTWIERDZENIE TRWAŁEGO ZARZĄDU NA NIERUCHOMOŚCI
GR 10- BONIFIKATY W OPŁATACH ROCZNYCH Z TYTUŁU WIECZYSTEGO UZYTKOWNIKA
GR 11- SPRZEDAZ I WYDZIERZAWIENIE NIERUCHOMOŚCI
GR 12 - PROWADZENIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE NARUSZENIA STOSUNKÓW WODNYCH
GR 13 - UGODY W SPRAWIE USTALENIA ZMIAN WODY NA GRUNTACH I ICH ZATWIERDZENIE
GR 14- PRZYWRÓCENIE STANU POPRZEDNIEGO LUB WYKONANIE URZŃDZEŃ ZAPOBIEGAJĄCYCH
SKODOM
GR 15 - NADANIE NUMERU NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANEJ
GR 16 - ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW
GR 17 - UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA OPRÓZNIANIE ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORT
NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z NIERUCHOMOŚCI NA TERENIE GMINY I MIASTA KOZIEGŁOWY
GR 18 - UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI
NIERUCHOMOŚCI NA TERENIE GMINY I MIASTA KOZIEGŁOWY
GR 19 - PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ W SPRAWIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE
GMINY I MIASTA KOZIEGŁOWY
GR 20 - REALIZACJA SPRAW W ZAKRESIE BEZPAŃSKICH ZWIERZĄT
GR 21 - NAKAZ USUNIĘCIA ODPADÓW Z MIEJSC NIEPRZEZNACZONYCH DO NICH SKŁADOWANIA
GR 22 - WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O POWIERZCHNI GOSPODARSTWA ROLNEGO, WYRAZONEJ
W HA PRZELICZENIOWYCH
O¦RODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
ZASIŁEK
STAŁY
ZASIŁEK OKRESOWY
ZASIŁEK CELOWY
POSIŁEK DLA POTRZEBUJĄCYCH
USŁUGI OPIEKUŃCZE
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
ZASIŁEK RODZINNY I DODATKI
ZASIŁEK PIELĘGNACYJNY
ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE
REFERAT FINANSÓW I PODATKÓW (FP)
I. KSIĘGOWOŚĆ PODATKOWA
FP 01 - WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O NIE ZALEGANIU PODATKÓW
FP 02 - DEKLARACJA NA PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
FP 03 - WPŁATY NA PODATKI OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNY, LEŚNY I OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
OD OSÓB FIZYCZNYCH I PRAWNYCH
FP 05 - ROZLICZANIE POBRANEGO PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO I LEŚNEGO OD OSÓB
FIZYCZNYCH W DRODZE INKASENTA
II. KSIĘGOWOŚĆ BUDZETOWA
FP 07 - ZAŚWIADCZENIA O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU RP -7
FP 08 - ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU
III. WYMIAR PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
FP 09 - WYDAWANIE DECYZJI W SPRAWIE UMORZENIA, ROZŁOZENIA NA RATY I PRZESUNIĘCIA
TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO I LEŚNEGO – OSOBY FIZYCZNE
FP 10 - WYDAWANIE DECYZJI W SPRAWIE UMORZENIA, ROZŁOZENIA NA RATY I PRZESUNIĘCIA
TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO I LESNEGO – OSOBY PRAWNE
FP 11 - PRZYJMOWANIE I SPRAWDZANIE INFORMACJI I DEKLARACJI W SPRAWIE PODATKU ROLNEGO,
LEŚNEGO I OD NIERUCHOMOŚCI
FP 12 - POZLICZANIE HA FIZYCZNYCH NA HA PRZELICZENIOWE WYMAGANE DO ZUS, KRUS, DO CELÓW
STYPENDIALNYCH I ZASI£KÓW RODZINNYCH
REFERAT ORGANIZACYJNY (RO)
OR/1 – POŚWIADCZENIE ZGODNOŚCI DUPLIKATU, PODPISU, WYCI¡GU, WYPISU, KOPII Z OKAZANYM
DOKUMENTEM
OR/2 - POŚWIADCZENIE WŁASNORĘCZNOŚCI PODPISU
Zadanie 1.2 - Uruchomienie samorządowego serwisu informacyjnego
W ramach zasady przejrzystości zadaniem fakultatywnym do zrealizowania jest uruchomienie samorzadowego serwisu informacyjnego. Taki serwis został uruchomiony.
Strona internetowa dostępna jest pod adresem www.kozieglowy.pl.
Biuletyn Informacyjny (Nasza Gmina)Dostępny jest w formie papierowej w Urzedzie Gminy (w punkcie informacyjnym)oraz Gminnym Centrum Informacji, dodatkowo biuletyn informacyjny dostępny jest na stronie
Biuletyn wydawany jest, co miesiąc i rozsyłany jest do następujących mediów „Kurier Jurajski”, ”Dziennik Zachodni”, „Gazeta Myszkowska”, „Gazeta Częstochowska”, „Super Express”, Gazeta Wyborcza”, TVP3.
Zarzadzenie nr 75 /2005 Burmistrza Gminy i Miasta Koziegłowy z dnia 22 sierpnia 2005 r w sprawie okreslenia zasad informowania o działalnosci organów Gminy i Miasta Koziegłowy oraz Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy, do pobrania tutaj
Zarządzenie
Zadanie 1.3 - Opracowanie systemu oznakowania wewnętrznego W ramach zasady przejrzystości zadaniem fakultatywnym do zrealizowania jest opracowanie systemu oznakowania w urzędzie. Oznakowanie takie zostało wykonane
- znajduje się zaraz przy wejściu do budynku Urzędu Gminy i Miasta. Zamieszczona jest tam duza tablica informacyjna z nazwami referatów i numerami pokoi, oprócz tego na drzwiach wejściowych do budynku znajduje się tabliczka informujaca o godzinach pracy Urzędu. Przy drzwiach do kazdego pokoju znajduje sie tabliczka informacyjna, na której znajduje siê nazwa referatu, imiona i nazwiska pracowników danej komórki wraz z nazwą pełnionego stanowiska. Na drzwiach umieszczone są numery pokoi.
Pracownicy Urzędu Gminy i Miasta nosz równiez identyfikatory, na których znajduje się nazwa referatu imię i nazwisko, nazwa stanowiska, które pełni pracownik.
Ponizej przedstawiona została dokumentacja zdjęciowa wykonanego zadania
Ponizej przedstawiona dokumentacja zdjęciowa wykonanego zadania W ramach zasady przejrzystości zadaniem fakultatywnym do zrealizowania jest utworzenie punktu informacyjnego w urzędzie. Punkt taki został utworzony - znajduje się zaraz przy wejściu do budynku Urzędu Gminy i Miasta. Został odpowiednio oznakowany. Punkt informacyjny czynny jest w godzinach pracy Urzędu.